perjantai 19. elokuuta 2016

pe 19.8.

Ei läksyä viikonlopuksi.

Jakotunneilla viritimme ajatuksia koodauksen maailmaan leikkimällä robottipeliä luokan lattialla. Kirjoitimme myös pienen kirjeen Pikkumetsän varikselle omasta kesälomasta. Päivänavauksessa oli tärkeää asiaa pyöräilykypärän käyttöä ja pienet oppilaat saivat muistoksi vielä kortitkin (löytyy kansiosta). Jatkoimme liikenneasiaa yllin tunnilla. Ruokailun jälkeen teimme jäätelöretken ABC:lle! Oppilaat pääsivät kertomaan toiveensa kakkosluokan suhteen jäätelöä syödessä.

torstai 18. elokuuta 2016

to 18.8.

MA: s. 19 sininen laatikko
ÄI: työkirja s. 7

Tänään askartelimme ampiaiset ja sienet valmiiksi sekä aloitimme uutta auringonkukkatyötä. Matematiikan peli, aarteen etsiminen satataulusta, oli todella mieluinen lapsille! Suosittelen myös kotona pelaamaan sitä tai vastaavaa laivan upotus-peliä. Äidinkielessä luimme lukuläksyt ja teimme kirjoitustehtäviä.

Kansioissa MP:n jakamat (aikuisen) vapaaliput sunnuntain 21.8. tapahtumaan (alle 12v. lapset pääsevät ilmaiseksi).

keskiviikko 17. elokuuta 2016

ke 17.8.

ÄI: lukuläksynä s. 6-7
MA: perustehtävät 1-3 s.14-15 (vain nopeimmilla siniset kotitehtävät)

Metsäretkellä oppilaiden tehtävänä oli koota luontoaakkosia parin kanssa. Matematiikan tunnilla ennätimme tehdä vain vähän aikaa aukeaman tehtäviä, ennen niitä kertasimme satataulua, joka tuntui vaativan kertausta kesän jäljiltä. Sen takia enemmän kotihommia. Liikunnassa oli hyvät jalkapallopelit pihalla ja äidinkielessä tehtiin sanasanelua ja jatkettiin lukukirjan tarinaa.

Sovimme, että pesut hikisen liikuntatunnin jäljiltä tehdään tänään kotona (= ope unohti lähettää lapset suihkuun välitunnin alkaessa). :)

tiistai 16. elokuuta 2016

ti 16.8.

ÄI: työkirja s.4-5, tehtävät 1,4 ja 5
YL: lukuläksynä s.6-7

Tänään askarreltiin ampiaisia ja valmisteltiin kärpässieni-ikkunatöitä. Harjoittelimme kysymään nimeä englanniksi ja teimme äikän työkirjan tehtäviä. Lisäksi liikuimme salissa ja kertasimme koululaisen arjen asioita yllissä.

Huomenaamulla luvassa metsäretki, mikäli ei kovin sada. Eli jalkaan sellaiset kengät, joilla on hyvä kulkea metsässä! Jos aamulla laittaa jalkaan kumpparit, kannattaa ottaa lenkkarit reppuun. Liikuntatunti vietetään ulkona, jos keli sen sallii.

maanantai 15. elokuuta 2016

ma 15.8.

ÄI: lukuläksynä s. 4-5
MA: s.11
MU: laulunsanojen lukeminen (halutessaan)

Tänään treenattiin Hello-tervehdyksiä ja otettiin käyttöön enkun kirjat (tutustukaapa kotonakin). Kuunneltiin Pikkumetsän tarinaa ja muistuteltiin mieleen vähennyslaskua. Uskonnonkirjatkin otettiin käyttöön ja osa niistä kaipaa päällystämistä.

Huomenna ulkoliikuntaa, jos ei sada. Sateella sisäliikuntaa. Sisäliikuntapussukka (t-paita, shortsit, pyyhe) kannattaa tuoda jo liikuntanaulakolle sadekelien varalle!

perjantai 12. elokuuta 2016

pe 12.8.

Ei läksyä viikonlopuksi.
(Kuunneltiin/luettiin lukukirjasta s. 3 ja matematiikasta tehtiin s. 6-7.)

Tänään oppilaat saivat lukukirjat (muutamille aivan uudet, ne pitäisi päällystää) ja matematiikan kirjat (päällystäkää halutessanne). Ennen ruokailua kävimme koko koulun voimin läpi salissa koulunkäyntiin ja koulumatkoihin liittyviä sääntöjä. Ne tuntuivat kakkosluokkalaisille jo tutuilta. Harjoittelimme lisäksi aamutervehdystä englanniksi.

Kansioissa on koulukuvauslomakkeet ja Koululaisen mainospostia.

Hyvää viikonloppua kaikille!

torstai 11. elokuuta 2016

to 11.8.

ÄI: työkirja s.2-3 t.1-2
      + mieti perjantaille yksi (toteutettavissa oleva) toive kakkosluokan koulunkäyntiin liittyen.

Loman jälkeen oli mukava kokoontua yhteen ja aloittaa uusi lukuvuosi! Luimme kesän aikana tulleet postikortit ja kävimme läpi kesän puuhia. Keskusteluun pääsivät niin ampiaiset kuin Pokemon-pelitkin. Varustimme pulpetit aluspapereista virsikirjoihin ja uusiin välineisiin, kirjoista jakoon tulivat jo äidinkielen työkirjat.

Kansioista/repusta löytyy lukujärjestykset + ryhmäjaot, uudet lukudiplomit (säilyttäkää hyvin!) sekä terveydenhoitajan allergiakyselyt (kaikki palauttaa!).

Huomenna B-ryhmäläisten koulupäivä klo 8-12, A-ryhmäläisillä klo 9-13.

PS. Muistattehan! Wilman lomakkeet- otsikon alta löytyy "Oppilas- ja huoltajatietojen päivitys". Lomake on avoinna torstaihin 18.8. saakka. Olkaa hyvä ja tarkastakaa, että lapsenne tiedot ovat ajan tasalla.