maanantai 12. syyskuuta 2016

ma 12.9.

ÄI: lukuläksynä (itse valiten) jokin eläinsaduista s. 18-22 (viimeinen lukukerta ääneen)
      työkirja s.19 (ei vihkoon, vaan kirjaan tehden)

Aamupiirissä kertasimme numeroita englanniksi.Uskonnossa aiheena oli Isä meidän-rukous. Äidinkielen tunnilla luettiin ja esitettiin kuunnelmia eläinsaduista ja musiikissa oli laulettu useita lauluja.

Huomenna suunnistusta lähimetsässä ja välituntialueella! Hyvät kengät jalkaan!

torstai 8. syyskuuta 2016

to 8.9.

MA: s.51 loppuun

Jatkoimme käsitöissä syystaulujen tekoa. Englantia opiskelimme kokonaisen tunnin aiheena numerot 1-10. Matematiikassa harjoittelimme yhteenlaskun kymmenylitystä 30-ruudukon avulla.

Huomenna Kirsti Jääskeläinen sijaisenani klo 9-13 (englannin koulutus).

keskiviikko 7. syyskuuta 2016

ke 7.9.

MA: s.47

Reissu kouluviestikarnevaaleihin meni mukavasti. Kärkisijoille ei Team Moisiot sukkulaviesteissä päässeet, mutta rataviesteistä isommat oppilaat saivat kolme mitalisijaa! Kannustusjoukkomme osallistui extempore huutosakkikisaan, joten sen tuloksia vielä odotamme. :)

Koululle tultuamme laskimme matematiikkaa ja piirsimme päivästä. Kansioissa korjatut matematiikan kokeet allekirjoitusta vailla.

tiistai 6. syyskuuta 2016

ti 6.9.

ÄI: työkirja s.18
      (sekä s.14-15 loppuun, jos jäi tunnilla kesken)

Jakotunneilla teimme kannustusviuhkat viestikarnevaaleihin sekä aloitimme syystauluja. Susannan kanssa lapset tekivät äi-työkirjaa oppilaskunnan kokouksen aikaan. Ulkona harjoiteltiin viestejä ja leikittiin lipunryöstöä, matematiikassa ahkeroitiin taas kokeen kimpussa. Wilmassa lisäinfoa huomisesta päivästä.

maanantai 5. syyskuuta 2016

ma 5.9.

MA: kokeeseen valmistautuminen
Ei muuta läksyä.

Aamupiirin jälkeen jokainen sai lukea kirjoitelmansa Ansan melontaretkestä. Uskonnossa aiheena oli Isä meidän-rukous. Matikan tunnilla tarkistettiin harjoituskoe ja kerrattiin ekalla luokalla opittu päättelytehtävä. Mukava päivä!

Huomenna ulkoliikuntaa (treenataan viestikarnevaaleihin). Lisäksi tehdään pikkuviuhkat kannustusjoukoille!

perjantai 2. syyskuuta 2016

pe 2.9.

MA: moniste maanantaiksi
(ÄI: Ansa meloo-tarina loppuun, jos jäi kesken)

Jakotunneilla jatkoimme koodauskirjan tarinaa ja teimme muuttujiin liittyviä tehtäviä. Aamulla oppilaat kirjoittivat loppuun Ansa meloo -tarinoita. Teimme mininäytelmiä englanniksi ja laskimme Kassen taitorataa.

Hyvää viikonloppua!
Ensi viikolla ohjelmassa Viestikarnevaalit keskiviikkona!

torstai 1. syyskuuta 2016

to 1.9.

ÄI: lukuläksy s.14-15
MA: Mitä osaan? s. 42-43
        + moniste (harjoituskoe) tehtynä + mukana maanantaihin mennessä

Jakotunneilla viimeisteltiin kuvistyöt ja luettiin pulpettikirjoja. Teimme aamulla Read my lips-harjoituksen eli ope sanoi jonkun enkun tervehdyksen äänettömästi ja oppilaat lukivat sen huulilta. Äikässä jatkoimme lukukirjan tarinaa ja matematiikassa tehtiin Mitä osaan?-aukeamaa (+ eriyttäviä tehtäviä s. 25 ja 21).