perjantai 30. syyskuuta 2016

pe 30.9.

Ei läksyä viikonlopuksi.

Jakotunneilla askartelimme käytöskukkia ja oppilaat intoutuivat myös jatkamaan eilisiä sormivirkkauksia. Konsertti salissa oli todella iloinen ja hyväntuulinen kokemus meille kaikille ja saivatpa lapset vielä muistoksi levytkin! Asenne ruotsinkieleen on varmasti myönteinen tämän kokemuksen jälkeen.

Maanantaina ohjaksissa Anne-ope (teen move-mittauksia vitosille).

torstai 29. syyskuuta 2016

to 29.9.

ÄI: työkirja s.24-25 loppuun
MA: s.75

Jakotunneilla harjoittelimme sormivirkkausta, jota kannattaa treenata kotonakin! Äidinkielen tunnilla luettiin ja tehtiin työkirjan harjoituksia. Päivänavauksessa kuulimme ja näimme valokuvia siitä, mistä ruoka koulullemme tulee (Isopata). Sen jälkeen kuuntelimme muutaman näytteen huomisesta vieraasta (www.estrad.fi/apananderslaulaa). Matematiikan tuntia piti Susanna oppilaskunnan kokouksen aikaan.

Huomenna siis konsertti suomen- ja ruotsinkielellä klo 9.45-10.30!

keskiviikko 28. syyskuuta 2016

ke 28.9.

FRIENDS: Viimeistele onnellisuuskukka (moniste) ja esittele se kotona
ÄI: lukuläksy s.30-31

Tänään Friends-tunnilla käsiteltiin tunteita. Liikunnassa hypimme hyppynaruja englannin numeroita kerraten sekä pelasimme purkkista. Äidinkielessä oppilaat ideoivat työn ja ammattien teemoja sekä lukivat lukukirjaa.

tiistai 27. syyskuuta 2016

ti 27.9.

YL: lukuläksynä s.22-23
       + työkirja s.17 t.4

Tänään oltiin maastossa leikkimässä noppa36-peliä. Ruokailun jälkeen opiskeltiin puutarha-asioita yllissä sekä harjoiteltiin koodausta.

Huomenna liikunta sään mukaan ulkona tai sisällä.

maanantai 26. syyskuuta 2016

ma 26.9.

UE: lukuläksynä s.22-23
ÄI: kirjoitelmavihkoon "Lempileikkini" loppuun (vähintään 4 lausetta)

Pelasimme aamupiirin jälkeen englanniksi laivanupotus-peliä. Uskonnossa aiheena oli kiusaaminen ja omatunto. Äidinkielessä aloitimme kirjoittamaan Lempileikkini-tarinaa. Sen viimeistelyssä toivon vanhempien avustavan lasta - sen verran monta kättä oli tunnilla pystyssä, ettei kaikkien luo ehtinyt millään.

Huomenna hyvät ulkoiluvaatteet päälle jo aamusta: lähdemme aamupäiväksi pururadalle 2A-luokan kanssa pelaamaan Noppa36-peliä.

Kaikilla koulua huomenna klo 9-13!

perjantai 23. syyskuuta 2016

pe 23.9.

Ei läksyä viikonlopuksi.

Jatkoimme jakotunnilla Hello Rubyn tarinaa. Päivänavauksessa näytimme luontokuvat ja jokainen luki reippaasti mikrofoniin oman osuutensa. Lisäksi luimme ja opiskelimme tänään englantia.

Hyvää viikonloppua!

keskiviikko 21. syyskuuta 2016

ke 21.9.

ÄI: lukuläksy s.28-29
FRIENDS: kerro kotona yksi iloinen asia päivästäsi

Aamulla pidimme kuraattori-Kirstin kanssa ensimmäisen Friends-tunnin. Äidinkielessä luimme Ikimetsän lukua ja teimme sanasanelun. Ulkona pelasimme jalkapalloa ja loppuleikkinä lipunryöstöä. Iltapäivällä treenasimme päivänavausta. Nyt on kaikkien kuvat ja ääneenluettavat tekstit kunnossa, kiitos kuvista!

Huomenna olen koulutuksessa, sijaisena Kirsti J.